Content marketing

Sadržajni marketing (engl. content marketing) je prakticiranje vrijednih i relevantnih sadržaja s ciljem privlačenja publike te pretvarajući ih u kupce.

 

Tradicionalni vs content marketing

Tradicionalni marketing uključuje reklamiranje – plaćeni oglasi na Facebook-u, Google-u, tisak reklamnih materijala, novinski članci – radi se o direktnom reklamiranju.

Content marketing – pruža besplatan, koristan sadržaj za kupca, povezuje s brandom te nudi dodatnu vrijednost. Putem sadržaja koji dijelite s publikom, oni vas mogu upoznati bez fizičkog susreta. Govorimo o mogućnosti prikazivanja svojeg znanja i stručnosti, te građenje povjerenja.

Smatra se učinkovitijim od tradicionalnog marketinga, zbog toga je toliko popularan i često korišten. Ako niste uvjereni u učinkovitost ove marketinške strategije, postoji mnogo poznatih brendova koji su je koristiti kako bi postigli prodaju i vodeće rezultate (npr. Coca Cola, Toshiba i sl.).

 

Vaš besplatan sadržaj koji ste objavili postaje dio customer journey procesa. To je krug kroz koji kupci prolaze kako bi postali svjesniji o proizvodu/usluzi, odredili im vrijednost, te na kraju i kupili proizvod odnosno koristili uslugu. Proces se sastoji od 3 faze:

  1. faza – svijest (engl. awareness) => istraživanje o problemu

Primjer: Osoba se interesira o odlasku na ljetovanje

  1. faza – razmatranje (engl. consideration) => identificiranje problema

Primjer: Osobu zanimaju destinacije s puno različitog sadržaja, velikim pješčanim plažama i slično.

  1. faza – odluka (engl. decision) => odluka o rješenju problema

Primjer: Osoba se odlučuje o najpovoljnijoj destinaciji

 

Prednosti content marketinga

Content marketing omogućava tvrtkama da se povežu sa svojim kupcima. Stvarajući relevantan i koristan sadržaj, poduzeća ih potiču na komentiranje spomenutog sadržaja i da ga podijele s drugim ljudima koji bi ga također mogli smatrati relevantnim.

U poslu to daje priliku da u komentarima razgovarate s čitateljima, odgovarate na njihova pitanja i razgovarate s njima. Ne samo da pomaže u osvješćivanju marke, već širi i riječi (engl. spreads word) o vašem poslovanju i pomaže uvjeriti ljude da kupe nešto od vas.

 

Content marketing i društveni mediji

Načini i kanali putem kojih možemo dijeliti content marketing: objave na društvenim mrežama (sva komunikacija na mrežama – odgovori u inbox ili dm (direct messages), komentari i sl.); blog postovi; članci; fotografije i videozapisi; newsletteri; podcastovi; LinkedIn; YouTube kanal; sadržaj generiran od strane korisnika/kupaca).

Content marketing je izravno povezan s marketingom na društvenim mrežama jer možete objavljivati i dijeliti sadržaj na svojim profilima na društvenim mrežama. Pruža vam dodatne platforme na kojima možete komunicirati sa svojim kupcima, bilo javno u komentarima ili privatno u izravnim porukama (engl. direct messages; DM).

Imajući korisničke račune na društvenim medijima, omogućujete ljudima da vam postavljaju pitanja na koja možete što brže odgovoriti, to dodatno inicira vaš odnos s njima, čini ih više povjerljivima prema vama te se vraćaju po više vaših proizvoda i/ili usluga. Stvarajući konstantno sadržaje koji su ljudima korisni i zanimljivi, “njegujete” svoje kupce te privlačite nove.

Još jedna od prednosti content marketinga je što pomaže u rangiranju stranica na vašoj tražilici, a to omogućava još većem broju ljudi da vas pronađu. Ljudi putem sadržaja pronalaze web stranice, te odlučuju dati ili ne dati priliku da pritisnu gumb za poziv na radnju, bilo da se radi o prijavi za bilten ili kupnji.

Content marketing i optimizacija tražilice (engl. SEO – optimization engine search) su povezani i ne mogu jedno bez drugog. Kvalitetan sadržaj bez SEO neće biti dostupan korisnicima, a SEO bez kvalitetnog sadržaja nije smislen. Trebamo optimizirati sav sadržaj i povezati kanale (YouTube putem Facebook-a i sl.).

 

Karakteristike (dobrog) content marketinga

Učenje content marketinga je teško. Razlog zašto je učinkovit je taj što se ulaže puno truda, vremena i razmišljanja u to. Korištenjem videozapisa, slika i članaka – tvrtke pomažu svojim kupcima i stvaraju povjerljiv odnos s njima.

Možete si postaviti pitanje: Da li je vjerojatnije da ćete kupiti od nekoga za koga niste nikada čuli ili od tvrtke koja vam je pružila brojna korisna rješenja za vaše probleme?

Kada govorimo o pisanom sadržaju, naslov članka je taj koji treba privući interes, sadržaj treba biti optimiziran i informativan, te mora biti oblikovan tako da čitatelju ima smisla i treba pružiti da čitanje bude što lakše i ugodnije.

Govoreći o videozapisima, oni se trebaju snimati što profesionalnije, imati dobar i kvalitetan zvuk te biti informativni za rješavanje problema na najjednostavniji mogući način.

Ostali obrasci za sadržajni marketing uključuju slike i postove na društvenim mrežama – mogu biti zabavni ili informativni.

Uobičajena i učinkovita taktika kod pisanja naslova kako za videozapise tako i za pisani sadržaj je uključivanje riječi poput vodiča, besplatnog vodiča, x koraka, ideja, primjera i sl.

Najvažnije stvari kod content marketinga su njegova korisnost i pružanje onoga što obećavate svojim čitateljima /gledateljima:  

  1. Dijeljenje na platformama društvenih medija – omogućuje predstavljanje osobama koje vas prate, a koje mogu dijeliti s ljudima koji nikada nisu čuli za vas; osim velikog mogućeg dosega, dijeljenje sadržaja na društvenim medijima omogućuje interakciju s pratiteljima, njegovanje odnosa s trenutnim čitateljima i kupcima te posezanje za novim
  2. Podcastovi – digitalne audio ili video datoteke koje može snimiti bilo tko, a vi ih potom slušate/gledate na internetu; sve su popularniji, informativni su te omogućuju slušanje u pokretu (šetnji, vožnji i sl.); mogu biti o svemu – zabavi, povijesti, sportu, knjigama, industriji i događajima povezanima s njima
  3. Poboljšavanje doživljaja sadržaja – važno je da je izgled vašeg sadržaja dobar; dodajući slike, naslove, podnaslove i popise olakšavate čitanje 
  4. Video streamovi uživo – (YouTube) omogućava tvrtkama izravno i realno povezivanje s kupcima te prikazivanje tzv. ljudskog faktora i dokazivanje da su puno više od samo imena; koristite ovaj trend kako biste maksimizirali interakciju sa svojim klijentima i pokazali koliko je  vaše poduzeće originalno i kako funkcionira 
  5. Instagram panorama postovi (engl. Instagram carousel posts) – prezentacija fotografija; omogućava tvrtkama da dijeli više fotografija istog proizvoda iz različitih kuteva i okruženja
  6. Sadržaj generiran od strane korisnika (engl. user-generated content) – sadržaj koji je stvorio korisnik odličan je jer vam omogućava predah od stvaranja sadržaja, a također vam omogućava da predstavite svoje vjerne kupce;  tako pokazujete svojim potencijalnim kupcima koliko cijenite svoj odnos sa svojim trenutnim kupcima i koliko su vam važni
  7. Vizualni podaci – vizualni podaci trend su marketinga sadržaja koji mogu drastično poboljšati doživljaj sadržaja i pridonijeti dobrom izgledu sadržaja; (Photoshop i sl.) mogu olakšati razumijevanje informacija
  8. Google isječci (engl. Google snippets) – pružaju veliku količinu prometa na web mjestu te  korisne i točne informacije o onome što ljudi traže – brz način dobivanja informacija; besplatna promocija web stranica i taktika generiranja potencijalnih korisnika, optimizirajte svoj sadržaj za Google isječke

 

Content marketing je jedna od najučinkovitijih strategija. Omogućuje personalizirane oglase i pruža priliku tvrtkama da se povežu sa svojim potencijalnim kupcima i uspostave traje odnose s njima.

 

#riznicaiskustva

Za više savjeta, kliknite na: Riznica iskustva