Plan za van

Plan za van su marketinške strategije koje koristimo kod osoba/poduzeća koji su tek započeli poslovanje ili su s vremenom shvatili da im treba boost i usmjerenje kako bi iskoristili svoje potencijale. Prilikom kreiranja plana, u obzir ne uzimamo samo digitalne medije, već se, prema potrebi okrećemo i tisku i drugim medijskim kanalima, ovisno o naravi poslovanja. Kako biste mogli razumjeti što točno radimo, moramo objasniti našu kombinaciju PR-a i marketinga.

Iako je manje poznato, postoji razlika između marketinga i PR-a. Dok je marketing usmjeren više na pozive na kupnju i generalno ga možemo opisati kao prodaju koja se manifestira kroz određeno razdoblje, PR (engl. public relations) gradi dugotrajne odnose s publikom i pomaže izgraditi brand, stvoriti pozitivne asocijacije.

Marketing možemo opisati kao kratkotrajnu aktivnost s ciljem povećanja profita, a PR dugotrajnu investiciju koja nam se također može vratiti kroz prodaju, no primaran cilj je osnažiti brand kvalitetnom komunikacijom i sadržajem.

Kao magistrica PR-a koja je godinama radila u odjelu marketinga, naučila sam kombinirati obje grane i s vremenom ih ispreplitati za najbolji efekt. Naši klijenti su većinom manja i srednja poduzeća koji nemaju predviđen budžet za PR, a do našeg angažmana nisu imali ni marketinške aktivnosti ili su one bile dozirane. Smatram da je važno pružiti i jedan i drugi aspekt klijentima, te ih osvijestiti i uputiti kako inkomponirati u svoje poslovanje.

 

Kad kreiramo Plan za van, koristimo kombinaciju više kanala, ovisno o potrebama:

– društvene mreže (sadržaj i oglasi);

– izrada autorskih članaka;

– kreiranje plana komuniciranja prema javnostima;

– radio / tisak;

– dizajn i izrada vizualnog identiteta (ili redizajn);

– optimizacija web shopova.