Pravilno korištenje hashtaga

Želite li znati kako pravilo koristiti hashtag? Mi ćemo vam ovdje pobliže objasniti kako pravilno koristiti isti, pa pročitajte u nastavku.

 

Kako funkcioniraju hashtagovi Instagrama

Hashtagovi nam pomažu u organiziranju fotografija i videozapisa na Instagramu. Koristimo ih za prepoznavanje i filtriranje sadržaja na određenu temu, tako da naši pratitelji, zajednice i Instagram istraživači imaju veće šanse da nas pronađu.

Možemo dodati do 30 hashtagova u opis ili komentare na naš post. Kada dodamo hashtag u post, on će biti vidljiv na određenoj stranici hashtaga tako da ako netko posegne za tim hashtagom, naš će post biti tamo.

Vjerojatnost gledanja naših postova na vrhu određene stranice hashtagova ovisi o mnogo različitih aspekata:

Sve navedene stvari utječu na vidljivost na stranici hashtagova. Što se više naš post pojavljuje, to bolje jer će ga otkriti ljudi koji nas još ne prate.

Savjet: Dodajte hashtagove u svoje priče (engl. Stories)
Hashtag stranice imaju Instagram Story ikonu u gornjem lijevom kutu. Klikom na nju imat ćemo zbirku Stories postova koje su ljudi na javnim profilima označili.
Drugo mjesto na koje možemo dodati hashtagove je u našoj biografiji. Dodirom na nju, preusmjereni smo na tu hashtag stranicu.

Iako možete staviti 10 hashtagova, samo prva 3 se uzimaju u obzir stoga pripazite da oni budu najbitniji i najviše vezani uz vaš objavljeni sadržaj.
Više o kako koristiti hashtagove na Instagramu pogledajte na linku: How to Use Hashtags on Instagram Stories: Do’s and Don’ts

Savjet: Upotrijebimo hashtagove za prikupljanje sadržaja koje je stvorio korisnik (engl. user-generated content).
Za tvrtke s označenim popularnim hashtagovima, to je odličan način za poticanje angažmana ili prikupljanje sadržaja koji je stvorio korisnik.

 

Koliko hashtagova da koristimo?

Razmišljanja stručnjaka su različita. S jedne strane, što više oznaka imamo, to više možemo izložiti svoj sadržaj. S druge strane, previše oznaka može izgledati neželjeno i obeshrabriti ljude da se uključuju. Ne pomaže ni dodavanje nepovezanih ni pretjerano korištenih oznaka u postove.

„SproutSocial, platforma za upravljanje društvenim medijima, otkrila je u svom velikom postu da postovi s najboljom izvedbom slijede pravilo – manje je više.“

Brendovi uglavnom uključuju između dva i pet hashtagova u prosjeku.

Savjet: Eksperimentirajmo s brojem oznaka i pratimo rezultate.
Svakako trebamo isprobati različite količine oznaka, nadgledati rezultate i donesimo odluku za naš račun robne marke.

 

Što je dobar hashtag?

Kao što smo već spomenuli, hashtagovi pomažu Instagramu da prepozna o čemu se radi u našem postu. Ako sustav utvrdi da je naš post relevantan, kvalitetan i odgovara upotrijebljenim hashtagovima, možda će biti dopušten i na stranici za istraživanje (engl. Explorer page). Tu korisnici Instagrama često traže sadržaj sličan onome koji već imaju u svojem feedu.

Koristeći super popularne hashtagove bez svrhe, učinit će jednostavno da se naš sadržaj izgubi od konkurencije. Isto tako, upotrebom nišnih oznaka koje nitko ne traži neće nam pomoći i naš sadržaj neće biti prepoznat. Najsigurnije bi bilo da se nađemo između tih dviju krajnosti.

Savjet: Usredotočimo se na trendovske hashtagove povezane s našim računom.
Trebamo se usredotočiti na trendi hashtagove povezane s našim računom, poslovanjem i ciljanom publikom. Trebamo biti oprezni koristeći reference pop kulture. Mogu nam pomoći da dosegnemo do istomišljenika na Instagramu, ali ne želimo riskirati da izgubimo svoje ime i identitet među hashtagovima koji ga zasjenjuju. Kada govorimo o odabiru oznaka/hashtagova ili njihovom kreiranju ispočetka, sve se svodi na ono što mi i naš sadržaj želimo.

Postoji 5 osnovnih vrsta hashtagova:

 

Kako istražiti hashtagove

1. Pregledavanje Instagram računa – uključuje naše konkurente i industrijske lidere. Trebamo doznati koje industrijske hashtagove koriste i trebamo potražiti hashtagove koje će Instagram zajednice pretraživati u našoj niši. Pogled na što naša konkurencija radi, kao i marke i računi koje naša ciljana publika vjerojatno prati. Dobivanje ove vrste nadahnuća može biti vrlo korisno za razumijevanje onoga što su hashtagovi u trendu.

2. Pronalaženje alata za uštedu vremena – postoje mnogi generatori hashtagova na Instagramu (Webstagram, Photerloo, All Hashtag, Display Purposes, Hashtracking). Pomoći će nam da lako napravimo popise hashtagova. Njih koristimo kao inspiraciju te ih kombiniramo s vlastitom strategijom.

3. Korištenje Instagram alata – Instagram analitika pruža dovoljno podataka da nam pokaže rade li oznake koje koristimo i ako bismo trebali razmisliti o poboljšanju strategije objavljivanja postova.
(Odaberite post o kojem želite podatke i dodirnite “Prikaži uvide” ispod posta na lijevoj strani. Prijeđite prstom prema gore da bi vidjeli sve uvide za taj post, uključujući broj pojavljivanja hashtagova. Nakon što ste proveli svoj udio u istraživanju i pronašli nekoliko ideja koje bi mogle funkcionirati, upišite ih u Instagram traku za pretraživanje i pogledajte što se automatski popunjava. Način rada sličan je Google-ovom automatskom popunjavanju. Oznake koje je na Instagramu predložio su one koje se često pretražuju na platformi na temelju vašeg upita. Prijedlozi bi mogli biti i dobar dodatak hashtagovima koje koristite.)

 

4 savjeta za korištenje hashtagova na Instagramu

Savjet 1 – Izbjegavanje neželjenih hashtagova

Trebamo koristiti oznake koje ljudi traže, ali upotrebom ultra-popularnih, granično nepoželjnih hashtagova, naš će post u potpunosti nestati. Korištenjem popularnih hashtagova isključit će ljude i smanjiti angažman na našim postovima i pričama (Stories). Izbjegavajmo oznake poput #hrana, #priroda, #slikadana i slično.

Savjet 2 – Korištenje različitih hashtagova

Koristimo različite oznake za svaki post. Preporuka je koristiti različite hashtagove na svojim postovima i pričama kako bi naši postovi mogli doprijeti do različitih zajednica. Neke oznake se mogu preklapati, ali kad pronađemo dobar hashtag koji želimo upotrijebiti, razmislimo o povezanim hashtagovima i dodajmo ih.
(Na stranici hashtaga, desno iznad kartica “Vrh” i “Nedavno”, naći ćete popis srodnih hashtagova kroz koje se možete pomicati prevlačenjem lijevo. Ovo je sjajan način pronalaženja relevantnih hashtagova koji bi mogli biti malo više niše. A to znači čak i ciljanu publiku s manje sadržaja.)

Poželjno je miješati hashtagove od jednog do drugog posta, ovisno o tome što se pojavljuje u našem postu. Upotrebom istih popisa ograničava naše izlaganje novim sljedbenicima.
(Na primjer, ako ste upotrijebili oznaku zajednice poput #CaliforniaPhotographer, pokušajte u sljedećem postu koristiti #LAPhotographer i pogledajte kako se usporede.)

Savjet 3 – Korištenje nišnih hashtagova

Niše oznake su najbolje oznake. Ako razmišljamo o stvaranju vlastitom hashtagu za zajednicu, imajmo na umu da što je uže područje hashtaga, to je korisnik više angažiran. Umjesto korištenja najpopularnijih hashtagova na Instagramu, bolje je pronaći i koristiti hashtagove koji su manji, više nišni i imaju uistinu angažiranu publiku koja je relevantna za našu industriju. Što je tema više bliža niši, to je više korisnika oko nje, tako da se isplati umanjiti temu.
(Na primjer, ako tražite ljude koji trče maratone, tada će hashtag # run42 donijeti puno više angažmana nego samo #run.)

Savjet 4 – Korištenje hashtagova u svojim Instagram pričama

Što god se odlučili koristiti, Instagram će nam dodati priče u traženje hashtaga na 24 sata. Ako pogledamo trenutni trend Instagram Stories, ljudi se educiraju, nadahnjuju, dijele iza kulisa tvrtke ili događaja, demonstriraju svoj proizvod ili usluge, organiziraju Q&A sesije, dijele povratne informacije i puno više. Predstavimo sebe ili svoj posao i pogledajmo što stoji iza toga – vidjet ćemo, što više priče dodamo, više ćemo biti angažirani.

Kada dodajemo hashtagove na vrh sadržaja Storiesa, učinimo ih malim kako ne bi skrenuli pažnju s našeg posta. Možemo čak i smanjiti svoje hashtagove ili ih čak sakriti iza emojija, naljepnice ili GIF-a. Imajmo na umu da na priču možemo dodati do 10 hashtagova, ali pripazimo da ne prepunimo svoj sadržaj.

 

Biti tamo gdje je naša ciljna publika i kupci od vitalnog je značaja za bilo koji brand. Ako se ozbiljno bavimo organskim pratiteljima i lajkovima na Instagramu, za dobivanje te ekspozicije bit će potrebno malo posla, ali nagrada će biti vrijedna toga.

 

#riznicaiskustva

Za više savjeta, kliknite na: Riznica iskustva